§ 1. DEFINICJE
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupu eKarty Podarunkowej.
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu eKarty Podarunkowej w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. W rozumieniu tego Regulaminu Konsumentem jest także osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą lub wykonująca wolny zawód.
- Konto Klienta – bezpłatne konto Klienta w Sklepie Internetowym VISTULA umożliwiające korzystanie z usług Sprzedawcy, w tym zawieranie Umowy.
- eKarta Podarunkowa lub eKarta – bon towarowy na okaziciela w postaci cyfrowej, z numerem seryjnym i kodem QR. Bon towarowy nie ma charakteru imiennego. Nie stanowi elektronicznego instrumentu płatniczego.
- Polityka Prywatności – informacje na temat przetwarzania danych przez Sprzedawcę, w tym klauzula informacyjna, dostępna tutaj: https://vistula.pl/polityka-prywatnosci.
- Przedsiębiorca – Klient inny niż osoba fizyczna dokonujący zakupu eKarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
- Regulamin – ten dokument określający zasady nabywania i korzystania z eKart Podarunkowych.
- Regulamin Sklepu Internetowego VISTULA – regulamin sklepu internetowego Sprzedawcy, dostępny tutaj: https://vistula.pl/regulamin-sklepu-internetowego.
- Saldo – wartość środków dostępnych na eKarcie.
- Salony VISTULA – sklepy stacjonarne marki VISTULA na terenie Polski, których lista jest dostępna tutaj: https://vistula.pl/salony.
- Sklep Internetowy VISTULA – sklep internetowy marki VISTULA dostępny pod adresem: https://vistula.pl oraz aplikacja mobilna VISTULA, prowadzone przez Sprzedawcę.
- Sprzedawca – VRG Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie (31-462), ul. Pilotów 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000047082, NIP 6750000361, REGON 351001329, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8.03.2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, będąca właścicielem marki VISTULA.
- System Teleinformatyczny – zespół urządzeń i oprogramowania służących do przetwarzania danych.
- Środki komunikacji elektronicznej – narzędzia umożliwiające komunikację na odległość, w szczególności poczta elektroniczna.
- Towary – towary oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym VISTULA oraz Salonach VISTULA.
- Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
- Umowa – umowa sprzedaży eKarty zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
§ 2. INFORMACJE OGÓLNE
- Regulamin określa zasady nabywania i korzystania z eKart w Salonach VISTULA oraz w Sklepie Internetowym VISTULA.
- eKarty nie podlegają wymianie na gotówkę, ani w całości ani w części.
- eKarty są ważne przez 12 (dwanaście) miesięcy od dnia ich aktywacji.
- eKarty mogą być nabywane wyłącznie w Sklepie Internetowym VISTULA.
- Minimalna wartość jednej eKarty wynosi 100,00 złotych a maksymalna 5.000,00 zł.
- Informacje o Saldzie i terminie ważności dostępne są w Sklepie Internetowym VISTULA po wpisaniu numeru eKarty: https://vistula.pl/gift-cards/check-balance.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, utratę lub wykorzystanie eKarty przez osoby nieuprawnione, chyba że odpowiedzialność ta wynika z przepisów prawa.
- Klient powinien chronić dane eKarty przed dostępem przez osoby nieuprawnione.
- Z uwagi na charakter eKarty jako Treści cyfrowej, Klient składając zamówienie na eKartę, może wyrazić zgodę na dostarczenie mu eKarty przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Z chwilą dostarczenia eKarty Konsument traci prawo odstąpienia od Umowy, zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta. Zgoda ta jest dobrowolna, jednak jej udzielenie jest warunkiem realizacji zamówienia na eKartę. Bez jej udzielenia Umowa nie może zostać zawarta.
- Sprzedawca informuje, że:
- do otrzymywania korespondencji co do zamówienia na podany adres email wymagane jest uzyskanie połączenia z siecią Internet oraz poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa oraz posiadanie czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej;
- Klient zobowiązany jest do respektowania zakazu nadużywania Środków komunikacji elektronicznej oraz zakazu dostarczania treści powodujących zakłócenie pracy Systemu Teleinformatycznego Sprzedawcy lub naruszających prawo, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje;
- Treści cyfrowe nie mają wpływu na sprzęt czy oprogramowanie za pomocą których są odtwarzane przez Klienta;
- Treści cyfrowe Konta Klienta są chronione technicznymi środkami ochrony: zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem, backup danych;
- Podanie adresu email lub numeru telefonu jest niezbędne do wykonania Umowy.
§ 3. NABYCIE eKARTY
- eKarta może zostać nabyta wyłącznie w Sklepie Internetowym VISTULA przez Klientów posiadających Konto Klienta i zalogowanym w Sklepie Internetowym VISTULA.
- W celu zakupu eKarty Klient:
- wybiera eKartę oraz jej wartość,
- może wpisać swoją treść w szczególności życzenia...
- uzupełnia dane w formularzu,
- wybiera metodę płatności,
- zapoznaje się z Polityką Prywatności,
- akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego,
- akceptuje ten Regulamin,
- składa oświadczenie,
- po kliknięciu „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” dokonuje płatności.
- Niezakończone zamówienia są automatycznie anulowane po upływie 3 godzin.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość email potwierdzającą zakup wraz z numerem zamówienia.
§ 4. PŁATNOŚCI
- Dostępne metody płatności: płatności Online, szybki przelew, płatność kartą, BLIK.
- Płatność powinna zostać dokonana niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
- Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają obowiązujące podatki.
- Cena obowiązująca w chwili złożenia zamówienia jest ceną wiążącą.
§ 5. DOSTAWA eKARTY
- eKarta jest przesyłana na adres email przypisany do Konta Klienta.
- Realizacja zamówienia odbywa się niezwłocznie po opłaceniu zamówienia.
- Klient otrzymuje aktywną eKartę. Po aktywacji eKarty, może być ona wykorzystana do zakupu Towarów w Salonach VISTULA lub w Sklepie Internetowym VISTULA zgodnie z Regulaminem.
§ 6. KORZYSTANIE Z eKARTY
- Po aktywacji eKarty, eKarta może być wykorzystana do zakupu Towarów w Salonach VISTULA oraz Sklepie Internetowym VISTULA.
- Zapłata za Towary przy wykorzystaniu eKarty może nastąpić, jeżeli eKarta jest aktywna:
- W Salonie VISTULA poprzez użycie eKarty — należy pokazać kod QR na urządzeniu mobilnym lub wydrukowanej eKarcie.
- w Sklepie Internetowym VISTULA — poprzez wybranie metody płatności „Karta podarunkowa” i wpisanie numeru aktywnej eKarty.
- W momencie zapłaty Saldo zostaje pomniejszone o cenę towarów.
- W przypadku niewystarczających środków dopłata następuje inną metodą płatności.
- Przy pojedynczej transakcji można wykorzystać maksymalnie 10 eKart.
- Osobie korzystającej nie przysługuje reszta w gotówce jeśli wartość Towaru jest niższa niż Saldo eKarty.
- eKarta może być wykorzystana przez cały okres ważności do wysokości Salda.
- Zwroty Towarów — środki zwracane na nową eKartę, z zastrzeżeniem pkt. 10.
- Odstąpienie Konsumenta — zwrot na eKartę lub proporcjonalnie do płatności inną metodą.
- W przypadku niezgodności Towaru z umową — zwrot na eKartę lub inną metodą wskazaną przez Konsumenta.
- Płatności Przedsiębiorców — każdy zwrot następuje wyłącznie na eKartę.
§ 7. REKLAMACJE
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumentów za brak zgodności eKarty z umową zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
- Reklamację można zgłosić poprzez: https://vistula.pl/zwroty-i-reklamacje#reklamacje.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni i zawiadamia Klienta.
- Konsument może korzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń.
- Konsument może:
- uzyskać pomoc rzecznika konsumentów lub organizacji konsumenckich,
- skorzystać z punktu kontaktowego przy Prezesie UOKiK.
- Przykładowe sposoby polubownego rozwiązywania sporów:
- stały polubowny sąd konsumencki przy Inspekcji Handlowej,
- mediacja przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej.
§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności.
- W kwestiach nieuregulowanych odpowiednie zastosowanie mają regulaminy: Sklepu Internetowego VISTULA oraz zakupów w Salonach VISTULA.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany Regulaminu m.in. z powodu zmian technicznych, płatności, przepisów prawa, decyzji administracyjnych, zmian w ofercie, danych Sprzedawcy lub poprawy bezpieczeństwa.
- Zmiany Regulaminu będą ogłaszane na stronie https://vistula.pl z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, chyba że przepisy wymagają krótszego terminu.
- W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 listopada 2025 r.