REGULAMIN SPRZEDAŻY e-KART PODARUNKOWYCH
MARKI VISTULA

Spis treści

  • § 1. DEFINICJE
  • § 2. INFORMACJE OGÓLNE
  • § 3. NABYCIE eKARTY
  • § 4. PŁATNOŚCI
  • § 5. DOSTAWA eKARTY
  • § 6. KORZYSTANIE Z eKARTY
  • § 7. REKLAMACJE
  • § 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 1. DEFINICJE

  1. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupu eKarty Podarunkowej.
  2. Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupu eKarty Podarunkowej w celu niezwiązanym bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową. W rozumieniu tego Regulaminu Konsumentem jest także osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą lub wykonująca wolny zawód.
  3. Konto Klienta – bezpłatne konto Klienta w Sklepie Internetowym VISTULA umożliwiające korzystanie z usług Sprzedawcy, w tym zawieranie Umowy.
  4. eKarta Podarunkowa lub eKarta – bon towarowy na okaziciela w postaci cyfrowej, z numerem seryjnym i kodem QR. Bon towarowy nie ma charakteru imiennego. Nie stanowi elektronicznego instrumentu płatniczego.
  5. Polityka Prywatności – informacje na temat przetwarzania danych przez Sprzedawcę, w tym klauzula informacyjna, dostępna tutaj: https://vistula.pl/polityka-prywatnosci.
  6. Przedsiębiorca – Klient inny niż osoba fizyczna dokonujący zakupu eKarty w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.
  7. Regulamin – ten dokument określający zasady nabywania i korzystania z eKart Podarunkowych.
  8. Regulamin Sklepu Internetowego VISTULA – regulamin sklepu internetowego Sprzedawcy, dostępny tutaj: https://vistula.pl/regulamin-sklepu-internetowego.
  9. Saldo – wartość środków dostępnych na eKarcie.
  10. Salony VISTULA – sklepy stacjonarne marki VISTULA na terenie Polski, których lista jest dostępna tutaj: https://vistula.pl/salony.
  11. Sklep Internetowy VISTULA – sklep internetowy marki VISTULA dostępny pod adresem: https://vistula.pl oraz aplikacja mobilna VISTULA, prowadzone przez Sprzedawcę.
  12. Sprzedawca – VRG Spółka Akcyjna z siedzibą w Krakowie (31-462), ul. Pilotów 10, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000047082, NIP 6750000361, REGON 351001329, posiadająca status dużego przedsiębiorcy w rozumieniu ustawy z dnia 8.03.2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych, będąca właścicielem marki VISTULA.
  13. System Teleinformatyczny – zespół urządzeń i oprogramowania służących do przetwarzania danych.
  14. Środki komunikacji elektronicznej – narzędzia umożliwiające komunikację na odległość, w szczególności poczta elektroniczna.
  15. Towary – towary oferowane do sprzedaży przez Sprzedawcę w Sklepie Internetowym VISTULA oraz Salonach VISTULA.
  16. Treści cyfrowe – dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej.
  17. Umowa – umowa sprzedaży eKarty zawarta pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.

§ 2. INFORMACJE OGÓLNE

  1. Regulamin określa zasady nabywania i korzystania z eKart w Salonach VISTULA oraz w Sklepie Internetowym VISTULA.
  2. eKarty nie podlegają wymianie na gotówkę, ani w całości ani w części.
  3. eKarty są ważne przez 12 (dwanaście) miesięcy od dnia ich aktywacji.
  4. eKarty mogą być nabywane wyłącznie w Sklepie Internetowym VISTULA.
  5. Minimalna wartość jednej eKarty wynosi 100,00 złotych a maksymalna 5.000,00 zł.
  6. Informacje o Saldzie i terminie ważności dostępne są w Sklepie Internetowym VISTULA po wpisaniu numeru eKarty: https://vistula.pl/gift-cards/check-balance.
  7. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie, utratę lub wykorzystanie eKarty przez osoby nieuprawnione, chyba że odpowiedzialność ta wynika z przepisów prawa.
  8. Klient powinien chronić dane eKarty przed dostępem przez osoby nieuprawnione.
  9. Z uwagi na charakter eKarty jako Treści cyfrowej, Klient składając zamówienie na eKartę, może wyrazić zgodę na dostarczenie mu eKarty przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Z chwilą dostarczenia eKarty Konsument traci prawo odstąpienia od Umowy, zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta. Zgoda ta jest dobrowolna, jednak jej udzielenie jest warunkiem realizacji zamówienia na eKartę. Bez jej udzielenia Umowa nie może zostać zawarta.
  10. Sprzedawca informuje, że:
    1. do otrzymywania korespondencji co do zamówienia na podany adres email wymagane jest uzyskanie połączenia z siecią Internet oraz poprawnie skonfigurowana przeglądarka internetowa oraz posiadanie czynnego i poprawnie skonfigurowanego konta poczty elektronicznej;
    2. Klient zobowiązany jest do respektowania zakazu nadużywania Środków komunikacji elektronicznej oraz zakazu dostarczania treści powodujących zakłócenie pracy Systemu Teleinformatycznego Sprzedawcy lub naruszających prawo, zasady współżycia społecznego lub dobre obyczaje;
    3. Treści cyfrowe nie mają wpływu na sprzęt czy oprogramowanie za pomocą których są odtwarzane przez Klienta;
    4. Treści cyfrowe Konta Klienta są chronione technicznymi środkami ochrony: zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem, backup danych;
    5. Podanie adresu email lub numeru telefonu jest niezbędne do wykonania Umowy.

§ 3. NABYCIE eKARTY

  1. eKarta może zostać nabyta wyłącznie w Sklepie Internetowym VISTULA przez Klientów posiadających Konto Klienta i zalogowanym w Sklepie Internetowym VISTULA.
  2. W celu zakupu eKarty Klient:
    1. wybiera eKartę oraz jej wartość,
    2. może wpisać swoją treść w szczególności życzenia...
    3. uzupełnia dane w formularzu,
    4. wybiera metodę płatności,
    5. zapoznaje się z Polityką Prywatności,
    6. akceptuje Regulamin Sklepu Internetowego,
    7. akceptuje ten Regulamin,
    8. składa oświadczenie,
    9. po kliknięciu „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” dokonuje płatności.
  3. Niezakończone zamówienia są automatycznie anulowane po upływie 3 godzin.
  4. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje wiadomość email potwierdzającą zakup wraz z numerem zamówienia.

§ 4. PŁATNOŚCI

  1. Dostępne metody płatności: płatności Online, szybki przelew, płatność kartą, BLIK.
  2. Płatność powinna zostać dokonana niezwłocznie po złożeniu zamówienia.
  3. Wszystkie ceny podawane są w złotych polskich i zawierają obowiązujące podatki.
  4. Cena obowiązująca w chwili złożenia zamówienia jest ceną wiążącą.

§ 5. DOSTAWA eKARTY

  1. eKarta jest przesyłana na adres email przypisany do Konta Klienta.
  2. Realizacja zamówienia odbywa się niezwłocznie po opłaceniu zamówienia.
  3. Klient otrzymuje aktywną eKartę. Po aktywacji eKarty, może być ona wykorzystana do zakupu Towarów w Salonach VISTULA lub w Sklepie Internetowym VISTULA zgodnie z Regulaminem.

§ 6. KORZYSTANIE Z eKARTY

  1. Po aktywacji eKarty, eKarta może być wykorzystana do zakupu Towarów w Salonach VISTULA oraz Sklepie Internetowym VISTULA.
  2. Zapłata za Towary przy wykorzystaniu eKarty może nastąpić, jeżeli eKarta jest aktywna:
    1. W Salonie VISTULA poprzez użycie eKarty — należy pokazać kod QR na urządzeniu mobilnym lub wydrukowanej eKarcie.
    2. w Sklepie Internetowym VISTULA — poprzez wybranie metody płatności „Karta podarunkowa” i wpisanie numeru aktywnej eKarty.
  3. W momencie zapłaty Saldo zostaje pomniejszone o cenę towarów.
  4. W przypadku niewystarczających środków dopłata następuje inną metodą płatności.
  5. Przy pojedynczej transakcji można wykorzystać maksymalnie 10 eKart.
  6. Osobie korzystającej nie przysługuje reszta w gotówce jeśli wartość Towaru jest niższa niż Saldo eKarty.
  7. eKarta może być wykorzystana przez cały okres ważności do wysokości Salda.
  8. Zwroty Towarów — środki zwracane na nową eKartę, z zastrzeżeniem pkt. 10.
  9. Odstąpienie Konsumenta — zwrot na eKartę lub proporcjonalnie do płatności inną metodą.
  10. W przypadku niezgodności Towaru z umową — zwrot na eKartę lub inną metodą wskazaną przez Konsumenta.
  11. Płatności Przedsiębiorców — każdy zwrot następuje wyłącznie na eKartę.

§ 7. REKLAMACJE

  1. Sprzedawca odpowiada wobec Konsumentów za brak zgodności eKarty z umową zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.
  2. Reklamację można zgłosić poprzez: https://vistula.pl/zwroty-i-reklamacje#reklamacje.
  3. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje w terminie 14 dni i zawiadamia Klienta.
  4. Konsument może korzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń.
  5. Konsument może:
    1. uzyskać pomoc rzecznika konsumentów lub organizacji konsumenckich,
    2. skorzystać z punktu kontaktowego przy Prezesie UOKiK.
  6. Przykładowe sposoby polubownego rozwiązywania sporów:
    1. stały polubowny sąd konsumencki przy Inspekcji Handlowej,
    2. mediacja przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej.

§ 8. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych dostępne są w Polityce Prywatności.
  2. W kwestiach nieuregulowanych odpowiednie zastosowanie mają regulaminy: Sklepu Internetowego VISTULA oraz zakupów w Salonach VISTULA.
  3. Sprzedawca ma prawo do zmiany Regulaminu m.in. z powodu zmian technicznych, płatności, przepisów prawa, decyzji administracyjnych, zmian w ofercie, danych Sprzedawcy lub poprawy bezpieczeństwa.
  4. Zmiany Regulaminu będą ogłaszane na stronie https://vistula.pl z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem, chyba że przepisy wymagają krótszego terminu.
  5. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z przepisami prawa, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 25 listopada 2025 r.